واقعیت های کشور کمتر شناخته شده کره شمالی

به گزارش بلاگ پو، حقایقی از کره شمالی

کره شمالی که به صورت رسمی به آن جمهوری خلق کره می گویند، کشوری در آسیای شرقی بوده و بخش شمالی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد. پایتخت این کشور پیونگ یانگ و بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد. نام کره از گوگوریو که یکی از قدرت های بزرگ در شرق آسیا بوده گرفته شده است. کره شمال در قسمت های شمال و شمال غربی با کشورهای چین و روسیه هم مرز بوده و در قسمت جنوبی با کره جنوبی مرز مشترک دارد. هر دو کره خود را به تنهایی تنها دولت شبه جزیره کره و جزایر مجاور می دانند. در این مطلب قصد داریم واقعیت ها و حقایقی از کره شمالی را به عنوان کشوری کمتر شناخته شده در جهان تشریح کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

واقعیت های کشور کمتر شناخته شده کره شمالی

حقایقی از کره شمالی در خصوص نحوه جدایی این کشور

  1. کره شمالی کمی کوچکتر از می سیس سی پی می باشد. این کشور کمتر شناخته شده در حدود 55 درصد از شبه جزیره کره را تشکیل داده که بیش از 120 هزار کیلومتر مربع از 220 هزار کیلومتر مربع تمام شبه جزیره کره را شامل می گردد.
  2. در سال 1948 نام رسمی کره شمالی به جمهوری دموکراتیک خلق کره تغییر پیدا کرد. نام محلی این کشور Choson-minjujuui-inmin-koughwaguk بوده که به ان سرزمین آرامش صبحگاهی گفته می گردد.
  3. زمانی که ژاپن در 15 اوت 1945 در انتهای جنگ دنیای دوم تسلیم شد، رییس جمهور ایالات متحده، ترومن و رهبر شوروی، استالین موافقت کردند که ایالات متحده به طور موقت به عنوان وکیل کره جنوبی و شوروی به عنوان وکیل کره شمالی عمل کنند. این اقدام موقت زمانی دائمی شد که کره شمالی در سال 1948 خود را به عنوان کشوری مستقل با حکومت کمونیستی اعلام کرد.
  4. با توجه به اینکه کره شمالی وسعت بیشتر نسبت به همسایه جنوبی خود دارد اما کره جنوبی دارای جمعیتی بیش از دو برابر کره شمالی می باشد.

حقایقی از کره شمالی در خصوص نام کره

  1. کلمه کره که بسیاری معتقد هستند آن را مارکوپولو به اروپا آورده است به معنی سرزمین کوه های بلند و رودهای درخشان است.
  2. نقطه DMZ یا منطقه کمونیستی در امتداد خطوط موازی 38 یکی از شدیدترین شرایط امنیتی را در میان مرزهای دنیا دارد.
  3. کریسمس در کره شمالی وجود نداشته و به جای این جشن، مردم این کشور تولد رییس جمهور کنونی یعنی کیم جونگ ایل را در 24 دسامبر جشن می گیرند. کره شمالی همچنین روز ولنتاین را جشن نگرفته اما روز 16 فوریه جشن تولد ژنرال را جشن می گیرند. یکی از هدیه های محبوب بین زوج ها در روز ولنتاین نشان حزب کارگزی می باشد.
  4. کیم ایل سونگ که در سال های 1912 تا 1994 زندگی می کرده است با نام کیم سونگ جو به دنیا آم، اما در سال 1935 نام او به کیم ایل سونگ تغییر پیدا کرد که به معنی تبدیل شدن به خورشید است. او که یک فرد پروتستانی بود بنیانگذار جمهوری خلق کره می باشد.

حقایقی از کره شمالی درباره تاریخچه این کشور

  1. اگرچه که مردم کره شمالی و جنوبی دارای یک زبان مشترک و همچنین فرهنگ و تاریخ 5 هزار ساله مشترک می باشد اما در حدود 10 میلیون کره ای از سال 1948 به علت مرز موازی 38 از اعضای خانواده خود جدا شده اند.
  2. ژاپن و روسیه برای اولین بار در سال 1896 پیشنهاد کردند تا کره را در مرز موازی 38 برای کاهش تنش ها میان دو کشور تقسیم کنند. با این حال ژاپن در سال 1904 کنترل تمام شبه جزیره کره را به دست آورد.
  3. دولت کره شمالی به شدت بر تمام سطوح آموزش و پرورش این کشور نشارت دارد. نرخ سوادآموزی افراد بالای 15 سال در این کشور 99 درصد می باشد.
  4. کره شمالی دارای اداره تبلیغات خود بوده و تمامی ارتباطات را کنترل می کند. دولت تمامی برنامه های خراجی را ممنوع کرده و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی به برنامه های دولتی متصل است.

حقایقی از کره شمالی در خصوص رهبران این کشور

  1. کیم جونگ ایل که رهبر کنونی کره شمالی می باشد گفته می گردد که در کوه های پکتو (Mount Paektu) همانند یک اسطوره به دنیا آمده است. البته که مدارک روسی نشان می دهد او در سیبری متولد شده است.
  2. کیم جونگ ایل تنها 155 سانتی متر قد داشته و او در داخل کفش خود کفی های 10 سانتی متری قرار داده تا کوتاهی قد خود را جبران نماید.
  3. کیم جونگ ایل مجموعه ای از 20 هزار فیلم داشته که از جمله آن ها تمامی سری های فیلم جیمز باند می باشد.
  4. کشور کره شمالی جنگل زدایی سریعی را تجربه کرده است. جنگل زدایی که یکی از بحران های زیست محیطی این کشور به شمار می رود حتی باعث شده تا لوله های توپخانه آن ها که در گذشته با درختان پنهان شده بودند نمایان گردد.

حقایقی از کره شمالی در خصوص ویژگی های این کشور

  1. میانگین امید به زندگی در کره شمالی برای مردان 61 و برای زنان 66 سال می باشد.
  2. در سال 2010 میلادی کره شمالی با نزدیک به 23 میلیون نفر جمعیت به عنوان پنجاهمین کشور پرجمعیت دنیا شناخته می شد. ایالات متحده که رتبه سوم را دارد جمعیتی بیش از 310 میلیون و چین با رتبه نخست جمعیتی بیش از 1 میلیارد نفر را در خود جای داده اند.
  3. کره شمال دارای بزرگترین پرچم دنیا بوده که در ارتفاع 160 متری زمین نصب شده است. این پرچم وزنی در حدود 270 کیلوگرم دارد.
  4. کره شمالی دارای 3 پایگاه داده های اینترنتی می باشد. این در حالی است که ایالات متحده در دنیا بیشترین میزان پایگاه داده را با 439 میلیون دارد.
  5. پس از مرگ او کیم ایل سونگ رییس جمهور ابدی کشور شد.

حقایقی از کره شمالی در خصوص احزاب و نیروی نظامی

  1. در کره شمالی تنها یک حزب به نام حزب کارگران وجود داشته که اعضای آن نیز می بایست همیشه نشان رهبر بزرگ خود یعنی کیم ایل سونگ را به همراه داشته باشند.
  2. کره شمالی دارای چهارمین ساختار نظامی در دنیا می باشد که 10 میلیون نفر فعال در آن است. به ازای هر 25 شهروند این کشور یک نفر به عنوان سرباز بوده و کره شمالی بالاترین درصد پرسنل نظامی در سراسر دنیا را دارد. در سال 2001 کره شمالی بیش از 5 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده که بیش از 30 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. این میزان برای ایالات متحده در حدود 3.7 درصد است.
  3. بر اساس اطلاعات سازمان های سری ایالات متحده کره شمالی توانایی شلیک موشک به آلاسکا، هاوایی و سواحل غربی ایالات متحده را دارد. علاوه بر این کره شمالی در حال حاضر بیش از 2.2 تن سلاح های زیستی و شیمیایی دارد.
  4. در مقایسه با تولید ناخالص داخلی هر شخص در کره جنوبی به میزان 18 هزار دلار، این میزان در کره شمالی به اندازه هزار دلار می باشد.

حقایقی از کره شمالی در خصوص نیروی تسلیحاتی این کشور

  1. کیم ایل سونگ رشد کلسیم غیرقابل کنترل را درون گردن خود داشته است که همچنان نیز در بدن مومیایی شده او دیده می گردد. بدن مومیایی او در نمایشگاه کاخ یادبود کومسوسان (Kumsusan) دیده می گردد. از آنجا که ظاهر اینتجمع کلسیم ناخوشایند به نظر می رسید بنابراین او همیشه از پهلوی چپ عکس مس انداخت.
  2. اعتقاد بر این است که کره شمالی دارای میزان کافی معادن پلوتونیوم بوده که برای ساختن شش سلاح هسته ای کافی می باشد. این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور دارای سلاح هسته ای بوده و کره شمالی هسته ای می تواند یک مسابقه تسلیحاتی را در شراق آسیا ایجاد نماید.
  3. خدمت نظامی در کره شمالی اجباری بوده و می تواند یک دوره 5 ساله در ارتش یا نیروی دریایی بوده و یا یک دوره 3 تا 4 ساله در نیروی هوایی باشد.
  4. میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ بزرگتر از میدان سرخ در مسکو می باشد.
  1. برج ایده یوچو (Juche Idea) با ارتفاع 170 متر به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ ساخته شده است. این برج دارای 25550 قطعه سنگی بوده که هر کدام از آن ها به ازای یک روز از عمر کیم ایل سونگ قرار داده شده است.

منبع: www.factretriever.com

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24262

به "واقعیت های کشور کمتر شناخته شده کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های کشور کمتر شناخته شده کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید