کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد

به گزارش بلاگ پو، هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: برای رفع کسری بودجه سال آینده مقرر شد؛ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 هنگام بررسی جزئیات درآمدی، بیش برآوردها را اصلاح کرده و هزینه ها را نیز کاهش دهد.

کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد

کننده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: مقرر شد؛ کمیته ای در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 برای واقعی تر شدن درآمدهای بودجه و کاهش هزینه ها تشکیل شود.

لایحه بودجه سال 99 کشور هفدهم آذرماه از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد. بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 99 کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و میان کنندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن کنندگان، 10 روز فرصت دارند که پیشنهادها خود را در مورد لایحه بودجه به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.

کمیسیون های تخصصی موظف هستند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و این کمیسیون هم موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.

بر اساس این ماده، نهایتا کنندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره ها و ردیف ها رسیدگی می شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18317

به "کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیات لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید